מחלקת גבייה


 

פרטי יצירת קשר

מחלקת גבייה

סוג "ארנונה" במסגרת השפעת הרשות המקומית

הרשות המקומית גובה את ה"ארנונה", על פי חוק ההתיישבות, המעניק מדי שנה את הסמכויות למשרד הפנים והאוצר, להחליט על מס המינימום והמקסימום, שעל הרשויות המקומיות להטיל על המבנים והאינטרסים השונים. , לפי אופי השימוש בהם על ידי הוספת ההבדלים בטבלת העלאות המחירים. המס מוטל לפי שטח וסוג הנכס, החישוב מוערך אחת לשנה, והוא מתייחס לתקופה מהראשון בינואר עד ה-31 בדצמבר של אותה שנה.

על פי חוק המשתמש בנכס חייב במס, בין אם הוא בעל נכס ובין אם הוא שוכר


  • על המשכיר או השוכר להודיע ​​למועצה על כל שינוי בנכס, על מנת שיירשמו ברישומי המועצה.
  • כל בעל מקרקעין שמשכיר את נכסיו לתקופה של יותר מחצי שנה חייב להודיע ​​על כך בכתב למועצה, ומשלא עשה כן חל עליו המס ישירות.
  • הודעה למועצה כוללת את הפרטים הבאים: שם השוכר או הרוכש, מספר זיהוי (אם לחברה יש מספר חברה), השימושים בנכס, מועד השכירות או המכירה והסכם המכר או השכירות.

מי שחויב בתשלום המס, ויש לו עילה מוצדקת להתנגד לכך, רשאי להגיש התנגדות למנהל הארנונה תוך 90 יום ממועד קבלת הודעת התשלום, ובלבד. כי ההתנגדות מבוססת על אחד מהעניינים הבאים: - מקבל ההודעה אינו בעל הנכס ואינו פועל בו.

  • נפלה טעות בעניין רישום הנכס, שטחו או שימושיו.
  • נפלה טעות בסיווג האזור בו נמצא הנכס.

על מנהל "ארנונה" להגיב להתנגדות תוך 60 יום ממועד קבלתה. במקרה שההתנגדות תידחה, יוכל בעליה לערער בפני ועדת הערר של המועצה תוך 30 יום ממועד קבלת תשובת מנהל "ארנונה" בעניין זה.

  • שמאי המועצה בוחן את המקרקעין, סוג השימוש בו, שטחו והתאמתו לשימוש. הוא מטפל בבקשות התנגדות למקרקעין מכל הסוגים.
  • השיטה המועדפת היא בתשלום מראש של סכום המס הכולל בתחילת שנת הכספים, או בתשלומים בנקאיים קבועים (הוראות קבע) המשולמים מחשבונו של האזרח מדי חודשיים, לפיהם הוא מקבל הפחתה של 2 % מהסכום המגיע לו.
  • תשלום חשבון המס שהמועצה שולחת לאזרח כל חודשיים, לכל המאוחר מהתאריך הכתוב בחשבונית.
  • גשו למחלקת גבייה במועצה ותסדרו תשלומי תשלום בצ'קים בנקאיים.

לא מקובל להמתין עד סוף השנה לתשלום המס, שכן המועד לכך הוא תחילת השנה.

להלן מכלול סעיפים לתקנות לפטור והפחתה ממס "ארנונה", על פי הקבוע בחוק: -
קשיש: אם הקשיש נגמר. בת 67, והקשישה מעל גיל 62, הפטור הוא כדלקמן:

  1. מי שמקבל מענק זקנה (קצבת זקנה) או מענק אלמנה (קצבת שאירים) מהמוסד לביטוח לאומי ובנוסף לכך מקבל השלמת הכנסה (השלמת הכנסה) הפטור הוא 100% ועבור שטח שאינו עולה על 100 מ"ר.
  2. למי שמקבל מענק זקנה או מענק אלמנה ללא השלמת הכנסה, ההנחה היא 25% לשטח עד 100 מ"ר. נציין כי במקרה זה ניתן גם לחשב את אחוזי הפטור לאלו על פי טבלת הקריטריונים של שיעור ההכנסה.
  • נכים המקבלים מענק חודשי מלא לפי סעיף 127 לחוק "ביטוח לאומי" ודרגת "אי כושר השתכרות - אי כושר השתכרות - 75% ומעלה", הפטור. התעריף הוא עד 80%.
  • אב לילד נכה - מוענקת הנחה של 33% לשטח שאינו עולה על 100 מ"ר.
  • עיוורים לפי חוק השירותים החברתיים התשי"ח-1958, פטור עד 90%.

משפחה חד הורית (משפחת חד הורית) - הפטור הוא 20%.


 

  • מענק הבטחת הכנסה (הבטחה הכנסה) לפי חוק ההכנסה משנת 1980.
  • השלמת הכנסה מינימלית (השלמת הכנסה).
  • מענק המזונות לפי חוק (חוק המזונות) משנת 1972.
  • מענק טיפול רפואי וסבסוד (גמלת סיעוד) לפי סעיף "ו" לחוק "ביטוח לאומי".

במקרים אלו ההפחתה (הפטור) היא עד 70%.


בעלי הכנסה מוגבלת:
הגבול העליון של הפטור לפי הכנסה ומספר בני משפחה.
הכנסה משמעה: סך כל הכנסתו של המבקש וכל המתגוררים עמו, לרבות הכנסת הבעל והאשה מכל מקור, ובלבד שמסכום האמור לעיל ינוכו הסעיפים הבאים:
ההכנסה הממוצעת המיועדת היא ההכנסה הממוצעת (ברוטו) לחודשים אוקטובר (10), נובמבר (11) ודצמבר (12) של השנה.
לעצמאים, ההכנסה הממוצעת מחושבת על בסיס האומדן האחרון של מס הכנסה, חלקי 12 חודשים, ובתוספת ממוצע ההפרשים בטבלת יוקר המחיה לשלושת החודשים האחרונים של אותה שנה. לכך מתווסף הסכום החודשי הממוצע ממקורות הכנסה אחרים עבור הפונה והמתגורר עמו.

  • ההפחתה והפטור מיועדת למבני מגורים בלבד, ועל בסיס מצבו הכלכלי של המשתמש, ובקשת ההפחתה משמשת לשנה בלבד, ובכל שנה מוגשת בקשה חדשה בטפסים המיוחדים לצורך כך.
  • יש שני סוגי בקשות להפחתה ופטור, הראשון הוא המודל הכללי למקרים של קשישים, נכים, מקבלי מענקים סוציאליים ובעלי הכנסה מוגבלת. באשר לטופס השני, מדובר בבקשה למקרים מיוחדים המיועדים למי שנגרמו לו הוצאות חריגות, גבוהות במיוחד, כתוצאה מטיפול רפואי חד פעמי או מתמשך לו או לבן משפחתו, או כתוצאה מתאונה שהובילה לפגיעה מוחשית ובלתי צפויה במצבו הכלכלי.

בשני המקרים הללו רשאית מועצת העירייה (ועדת הפטור) להעניק לנישום הפחתה של לא יותר מ-70%.

  • כל אזרח יכול להגיש בקשה להפחתת מס, במידה והוא עומד בתנאים החוקיים לכך, באמצעות הגשת בקשה בכתב למחלקת הגבייה בצירוף המסמכים הבאים:

לעובדים שכירים (שכירים): תלושי משכורת חודשיים (תלוש משכורת) לשני בני הזוג עבור 10+11+12 חודשים של השנה הקודמת. במקרה שאחד מבני הזוג אינו עובד,


יש לצרף הצהרת המוסד לביטוח לאומי בעניין זה (אישור מעמד לא עובד / ת )

  • לעצמאים: דוח המס (שומה) עבור השנה הקודמת.
  • למקבלי קצבאות מהמוסד לביטוח לאומי: - פירוט הקצבאות שקיבלו בשנה הקודמת.
  • עותק של תעודת הזהות.
  • מי שמקבל הפחתת מס חייב לשלם את יתרת הסכום במהלך אותה שנת כספים, אחרת יבוטל הפטור שניתן לו על פי חוק.
  • במידה ובעל הזכאות זכאי ליותר מהנחה אחת לפי הפריטים המפורטים, מוענקת לו הנחה אחת בלבד - הגבוהה מביניהם.
  • אם הזכאי להיפטר משני נכסים ומעלה, ניתנת לו הנחה על נכס אחד בלבד.

היתר להעברת נכס מסוים לטאבו:
מתן היתר להעברת נכס מסוים בטאבו, שניתן על ידי המועצה המקומית בלבד, ובלבד שכל החובות שנוצרו על הנכס ישולמו מהמס הכללי "ארנונה".

צו ארנונה 2025.pdf